Dag 4 - Trail naar Bear Lake - Nimph Lake - Dream Lake

20 juli 2019 - Estes Park, Colorado, Verenigde Staten

We zijn vanochtend uurtje eerder opgestaan omdat we hier vanuit Estes Park nog wat trails wilden lopen. Na het ontbijt zijn we naar het Visitor Center gewandeld. Aangezien het kwa parkeren in het Rocky Mountain National Park (RMNP) vanwege de drukte nogal beperkt is, dus moeilijk, besloten we de shuttlebus te nemen. Deze hoefden we niet te betalen omdat wij de parkenpas al in ons bezit hebben. Scheelt toch weer want ander waren we $ 20,00 extra kwijt geweest. De route naar Bear Lake is toch wel een van de hoogtepunten van het RMNP en is prachtig. Dat wij dit niet alleen vinden getuigt de overvolle shuttlebus. Je kunt er op veel verschillende plekken uitstappen om routes te lopen. Tijdens de rit naar boven zagen we vanuit de bus een “Moose” (Eland) in het talud van de weg. Wat een gigantisch beest is dit zeg met een enorm gewei erop. We hebben deze nog nooit eerder live gezien. Jammer dat we er niet uit konden. Gaaf!

Bij het eindstation van de shuttle heb je het ‘Bear Lake’.  Om dit meer zijn we als eerste heen gewandeld, vervolgens de route omhoog gepakt naar ‘Nymph Lake’. Dit meer lag vol met waterlelies. Als laatste hebben we de trail verder omhoog genomen naar ‘Dream Lake’. Dit meer doet z’n naam eer aan. Prachtig om naar te kijken en bij weg te dromen. Rondom in de bossen en met de besneeuwde bergtoppen als achtergrond. Na hier zo’n 20min gezeten te hebben, zijn we weer naar beneden gegaan.

Dat het weer hier zomaar om kan slaan bleek wel toen wij vanaf het Visitor Center naar onze kamer toe wandelden. We zagen het steeds donkerder worden en kregen de eerste druppels. Gelukkig nog net op tijd binnen want het begon behoorlijk te regenen.

We hebben een douche gepakt en zijn toen in het plaatsje ‘Estes Park’ een borrel gaan halen en hebben een lekkere maaltijd salade gegeten. Een prima dag en opnieuw mooie dingen gezien.

Morgen een lange rit voor de boeg naar Custer State Park.

Later…

1. Sylvia van Bakel:
    Prachtig daar!!!
  2. Nicklas:
    21 juli 2019
    Ziet er allemaal weer indrukwekkend mooi uit 👍👀
  3. Sjeeltje:
    Mooi....
  4. Willem en Anita:
    21 juli 2019
    Wat een prachtige omgeving zeg!
  5. Willem Witteman:
    23 juli 2019
    mooi daar jongens mooie foto"s