De dag voor vertrek

21 augustus 2022 - Vijfhuizen, Nederland

Zo morgen gaan we eindelijk weer op pad. Het duurt wel lang hoor als je pas gaat wanneer de meesten alweer terug zijn van hun vakantie. Waarom weet ik niet want het is niet de eerste keer dat we op reis gaan maar loop toch een beetje in de rondte met zo’n rare onbestendige knoop in m’n maag! Lijkt wel of we op 'schoolreisje' gaan. Heb alles al drie keer gecontroleerd volgens mij, Misschien wil ik wel ‘te’ graag. Kan nog niet eens inchecken… hahaha.

Vanuit Amsterdam is het ruim 3 uur vliegen naar Keflavikurflugvöllur de internationale luchthaven van IJsland. We zijn in ieder geval heel blij dat de vulkaanuitbarsting onze reis niet in de war heeft geschopt en we gewoon kunnen landen.

Je vraagt je misschien af “Waarom IJsland”, het wordt er niet warmer dan tussen de 10 en 15°C! Tja, wat was dan de ultieme reden om hier toch voor te kiezen terwijl we het risico lopen meer in een poncho te wandelen dan in een korte broek ?

Vooral door er veel over te lezen, TV en gehoord uit de verhalen van familie en vrienden die er al geweest zijn. Dat er geen land in Europa is dat met IJsland te vergelijken valt en het zoveel te bieden heeft. Het is natuurlijk een vulkanisch eiland in de Noord-Atlantische oceaan waar je natuurkrachten kunt bekijken. Voeg naast de vulkanen daar de gletsjers, watervallen, walvissen en papagaaiduikers aan toe en je zult begrijpen dat we geboeid waren en IJsland met eigen ogen wilden gaan bekijken.

Yes, het is tijd om in te checken! Ons volgende verslag is vanuit Reykjavik. We hebben er zin in.

Later…

1. Colinda:
    Veel plezier,
    We gaan jullie volgen!
    Ook wij zijn in IJsland 🇮🇸 geweest!
    Geniet ervan heel bijzonder met niets te vergelijken!
    Grtx Colinda&Ton
  2. Wilbert en Marianne:
    Hey Colinda,

Leuk te vernemen dat we veel dezelfde interesses delen. 'Ierland', 'DE DIJK", en nu 'IJsland' Hahaha
  3. Monique Van Bokhoven:
    21 augustus 2022
    Geniet er heerlijk van, de afwisseling in landschappen is zo fantastisch en maakt ieder uur een feestje. Ik ben verliefd geworden, pas op mijn 62e, haha, op dit land.
  4. Sjeeltje:
    Goeie reis voor morgen. We gaan jullie weer volgen ; leuk! 😘
  5. Henk den Butter:
    Veel plezier jullie! We volgen en horen natuurlijk! Groetjes
  6. Veegertjes:
    21 augustus 2022
    Het zuiden was dit jaar voor ons geen optie ivm geannuleerde vlucht, Denemarken en Zweden zijn het geworden. Geen seconde spijt van gehad!
    Stel dit soort wensen niet uit en heb een mooie tijd in Ijsland
  7. Anita Peerdeman:
    21 augustus 2022
    Supergaaf! Heel veel plezier!

Groetjes,
    Anita
  8. Ann:
    21 augustus 2022
    Lieverds geniet weer van een mooie reis met prachtige herinneringen, pas goed op elkaar en we gaan jullie weer volgen……
  9. John v Tongeren:
    21 augustus 2022
    Veel plezier en geniet ervan!
  10. Lisette:
    21 augustus 2022
    Wilbert, Marianne, wij wensen jullie natuurlijk een heerlijke vakantie toe én een goede reis!
    Geniet van IJsland én elkaar. Kom heerlijk ontspannen straks weer terug

Liefs,
  11. Mirelle:
    21 augustus 2022
    Vast en zeker prachtig!! Enjoy xx
  12. Monique:
    21 augustus 2022
    Heel veel plezier en kijk nu al uit naar jullie reisverslagen…..
  13. Willem en Anita:
    21 augustus 2022
    Fijn dat we weer mee mogen lezen! Een hele inspirerende vakantie toegewenst. Geniet ervan 😀
  14. Martien van Liempd:
    21 augustus 2022
    Geniet van het landschap, goede reis en veel plezier.
    Martien
  15. Tjip:
    22 augustus 2022
    Lekker genieten word weer n mooie ervaring.
  16. Nicklas:
    22 augustus 2022
    Heel veel plezier, goeie reis en mooie momenten gewenst we gaan jullie uiteraard weer volgen en kijken uit naar de verhalen en mooie foto’s! Op naar weer een paar weken herinneringen maken 😀👍
  17. Leon:
    22 augustus 2022
    Heel veel plezier. Walvis spotten staat ook nog op mijn bucketlist, dus lees en hoor graag jullie ervaringen. Ben ook benieuwd of jullie je gaan wagen aan Hákarl, een berucht IJslands gerecht 😋
  18. Sjeeltje:
    23 augustus 2022
    Dat klinkt als een relaxed en goed begin! 👌🏻