Fietsend door Athene

14 augustus 2023 - Athene, Griekenland

In Athene heb je geen auto nodig. De oude en meest gezellige wijken waaronder Psiri, Monastiraki en de Plaka liggen op steenworpafstand van elkaar. Dit gedeelte is ‘The Place To Be’ in Athene. De wijken zitten vol met streetart, oude ambachtszaken, vintage shops en vooral veel restaurants en hippe bars. Wij zitten in zo’n laidback hostelletje dus dat sfeertje zorgt ervoor dat we ons direct thuis voelen in Athene. Als liefhebbers van oudheden kunnen wij onze lol op in Athene, want het staat er vol mee. Er moet nog wel wat overeind staan hoor, alleen een hoop stenen gaat ons ook te ver. Vandaag stond de fietstocht (wel erg ‘oude’, paste dus wel) met een Nederlandstalige gids voorop door de stad op het programma. Het was overigens nog een hele tour om bij de fietsenverhuur überhaupt te geraken. We zouden er zo’n 14min over hebben moeten doen maar werden steeds met een kluitje in het riet gestuurd en kwamen er zo’n half uurtje later aan. Waren gelukkig niet de enige die er last van hadden. Hoefde dus niet alleen met een gevoel van schaamte rond te rijden. Ze nam ons mee langs bekende highlights Je komt o.a. langs de Akropolis, het heel oude Olympisch stadion, de oudste centrale markt, Presidentieel Paleis (met van die wachters ervoor), maar ook langs minder bekende plaatsen waar je normaal als toerist niet zo snel komt. In drie uur tijd hebben we een goed beeld gekregen van wat Athene te bieden heeft en wat we verder tijdens ons Athene verblijf nog kunnen doen. Aansluitend zijn Mar en ik lekker gaan lunchen op een van de vele terrassen. Verder wandelend door Monastiraki kwamen we vanzelfsprekend ook weer bij het Hard Rock Café van Athene terecht. Uiteraard de verzameling weer uitgebreid.

Vanavond in een van de smalle straatjes opnieuw heerlijk Grieks eten en dan gaan we morgen verder samen nog struinen door de wijken.

Later…

1. Willem en Anita:
    14 augustus 2023
    Mooi die combinatie oudheid en de gezellige straatjes met winkeltjes en terrasjes redelijk dichtbij
  2. Sjeeltje:
    15 augustus 2023
    Leuk om dit op de fiets te doen en wat zien die straatjes er supergezellig uit! Zou zo willen aanschuiven....X