Sardinië - Costa Smeralda

3 augustus 2016 - Porto Cervo, Italië

We begonnen de dag met Olbia te bezoeken. Het zou een historisch centrum moeten hebben. Nou we hebben gezocht, nog eens gezocht en toen …….  de moed opgegeven. Wat een mistroostige plaats is dit zeg.
We besloten dus na een half uurtje al richting Porto Rotondo en Porto Cervo te rijden. Zo langs de kustweg van de Costa Smeralda is dit geen straf en je ziet de meest luxe dingen. Een groep landeigenaren en buitenlandse onroerendgoed investeerders hebben onder leiding van ene prins “Aga Kahn” een comité gevormd en het gebied ontwikkeld tot wat het nu is. Je kan het eigenlijk een ‘speelplaats’ noemen voor de jetset en de superrijken der aarde. De meest spectaculaire privéjachten ter wereld meren hier aan. Je kijkt je ogen uit. Vooral Arabieren en Monagasken maar ook Chinezen zie je hier op hun achterdek aan de bubbels zitten. Ferrari’s, Lamborghini’s en Rolls Roys cabrio’s zie je hier meer dan een Fiat 500. Is natuurlijk allemaal ver boven onze levensstandaard maar wel gewoon heel leuk om eens even te bekijken. Ik zei nog wel tegen Marianne, “Kom op, laten we eens even goed flaneren langs die roeiboten. Misschien mogen we een glaasje mee nippen met die mannen”! Helaas zat er echt niet in.
We zijn maar naar een dorpje verderop gereden waar we weer een normale prijs moesten betalen voor een flesje water en een biertje. Lekker lunchje gepakt en op de weg terug wat water en wijn ingeslagen voor op de kamer. Blijven de rest van de dag lekker in en om het zwembad van de accommodatie hangen en gaan op onze laatste avond hier ook lekker in het restaurant dineren.
Morgen pakken we de boel hier in en gaan we verkassen naar onze volgende Agriturismo “I Mandorli” in Triei aan de oostkust.

Later…

1. Ann:
    3 augustus 2016
    Wat een rijkdom daar! Maar inderdaad leuk om eens gezien te hebben.
    Prachtige foto's weer....
  2. Leon:
    3 augustus 2016
    Jullie 500-tje is toch wel een cabriootje ......
  3. Willem Witteman:
    4 augustus 2016
    en dan moe je maar denken ,deze mensen moeten hun schoenen ook van voren vast maken.
    maargenieten jullie maar lekker.