Sardinië - I Mandorli in Triei

4 augustus 2016 - Triei, Italië

Vandaag hadden we onze verplaatsing naar de oostkust. Via Olbia richting Nuoro slingerden we vanaf Dorgali over de “Oriëntale Sarda (Ss125)” zo het Nationaal park Gennargentu in. Nam wel heel veel tijd in beslag maar het landschap is zo prachtig dus zeker meer dan de moeite waard. Er zitten nog hele slechte stukken en onverharde wegen tussen. Het stuk van Erzulei naar Talana was spectaculair en maakte de autorit spannend en avontuurlijk. Marianne is een paar keer uitgestapt om te kijken of het wel kon! We zitten nu middenin de rust en natuur, en toch maar 10min rijden vanaf de zee. Op onze agriturismo “I Mandorli” werden we hartelijk ontvangen door de dochter van de familie. Zij spreekt als enige Engels. En zoals jullie natuurlijk juist inschatten, is ons Italiaans van dien aard dat we anders elk woord eerst moeten controleren in ons woordenboekje. We zijn blij met haar! Het is een prachtig gerestaureerde 18e eeuwse boerderij met 7 gastenkamers met een balkon en mooi uitzicht op de bergen van de Gennargentu. Mooi onderhouden met veel bomen, bloemen en planten. Het restaurant kookt de traditionele Sardijnse streekgerechten. Alles vers en dus met veel kaas, salami, olijfolie en groentes. Het meeste zelfs uit eigen productie.
Morgen gaan we de boel wat verder verkennen. De kust schijnt ook spectaculair te zijn op sommige plaatsen. We gaan het beleven.

Later…

1. Mariska sleper:
    5 augustus 2016
    Ziet er allemaal weer super uit ,en zeer leuke verslagen om telezen ,nog veel -lezier