Sardinië - Arbatax en Santa Maria Navarrese

5 augustus 2016 - Arbatax, Italië

Bij het opstaan vanmorgen hadden we al het idee dat het wel eens een lui dagje zou kunnen worden. Je herkent het waarschijnlijk wel, alles in de kruipversnelling. Niet dat zoiets een probleem is hoor, integendeel zelfs. Gewoon lekker op je vakantie. We schoven dan ook pas om 08:30uur aan het ontbijt. Na wat spulletjes bij elkaar gescharreld te hebben, zijn we richting Arbatax vertrokken aan de kust. Het plaatsje ligt op een landtong, een klif van rood gesteente. Wij denken, zoals nagenoeg alles hier, ook graniet. De klif loopt af in zee. Op de kop van de haven staan nog de overblijfselen van een voormalige Spaanse  bewakingstoren. Ook is hier het eindpunt van de smalspoor boemeltrein “Trenino  Verde”, die in de zomermaanden dienst doet als toeristische attractie. Het schijnt wel een heel mooie rit te zijn, ver van de weg en door ongerepte natuur. Een enkele reis duurt al vijf uur, dus om nou 10 uur op een houten bankje te gaan zitten ging ons wat ver. Zoals al gememoreerd, het relaxpedaal nog wat dieper ingetrapt. Zijn naar het kustplaatsje Santa Maria Navarrese gereden en lekker het strand opgegaan. Om 15:00uur een eenvoudige lunch genomen en in het plaatsje even geïnformeerd om in te checken op een boot om dan diverse baaitjes aan te gaan doen die alleen vanaf het water te benaderen zijn. We zijn er nog niet helemaal uit, misschien wel een zodiac huren en dit zelf doen. Inmiddels lekker op ons balkonnetje met een wijntje en een sigaartje. Straks een lichte maaltijd en verder relaxen. Heerlijk zo’n dagje tussendoor.