Sardinië - Palau en Santa Teresa Gallura

1 augustus 2016 - Palau, Italië

Normaal gesproken nemen wij niet echt rustdagen tijdens onze vakanties, altijd wel iets te doen. Zal misschien dan toch wel komen door de leeftijd, want we hebben er vandaag een ingelast. Wel gewone tijd opgestaan hoor, ongeveer 08:00uur aan het ontbijt. We zijn richting het noorden gereden, Palau, om daar eens te kijken naar de mogelijkheden voor de “Maddalena-archipel”. Je hebt daar voldoende keuze om in te checken. Uiteindelijk hebben we gekozen om met onze eigen auto met de ferry naar “Maddalena” te varen en daar rond te toeren en via de brug de oversteek te doen naar “Caprera”. Dus een ticket voor morgen geboekt. In Palau is het een drukte van belang, alles speelt zich hier af rond de veer- en jachthaven. Je kunt hier van alles boeken. O.a. zeilen, surfen, sodiac huren en nog veel meer. Gewoon gezellig druk hier. Lekker rond gesnuisterd en gekeken, bakkie gedaan en vervolgens onze weg genomen naar Santa Teresa Gallura. Dit  plaatsje drijft op de visserij maar voor de rest in de zomer op het toerisme. We hebben hier nog wel een gerestaureerde 16e eeuwse toren bezocht. Niet zozeer voor de toren maar wel voor het uitzicht over de baai en je ziet Corsica liggen. We hebben hier heerlijk Italiaans geluncht met bruchetta. Mar vegetarisch en ik de traditionele met tonijn erop. Tja….. wijntje erbij… behoeft verder geen uitleg. We dachten daarna om terug te gaan naar onze accommodatie en daar verder te luieren maar ik zag een bordje dat je naar een baaitje kon. Pad op gedraaid en zo’n 3,5 km onverhard de bergen in met het gevoel dat je richting kust rijdt. Nou die kwam er. Prachtig en deze keer inderdaad met maar ca. 15 mensen die hetzelfde gedacht hebben. Hier zo’n lekker 2 uur rustig gelegen. “Geluksmomentje“
We zijn inmiddels weer bij onze B&B aangekomen. Beetje gezwommen, wijntje gedaan en gaan om 22:00uur nog iets lichts eten.

Later…

1. Mir en Rich: