Sardinië - Agriturismo Tenuta Pilastru

30 juli 2016 - Arzachena, Italië

We zitten heerlijk op het terras voor onze kamer aan een lekker glas witte wijn “Funtanaliras” uit de Gallura-streek. Komen net terug uit het restaurant van ons 1e Italiaans diner. Als dit de voorbode is voor de rest van de vakantie, dan hebben we straks weer genoeg om af te trainen. Maar dat zijn kleinigheden voor later.
We begonnen vanochtend met de mededeling dat er terreurdreiging was, A9 volop controle, files, mensen lopend met koffer langs snelweg etc. Miriam bracht ons weg, sluip door kruip door, maar het liep als een trein en zonder problemen kwamen we op Schiphol aan. Ruim op tijd dus heel relaxed gestart. Zit nog wat geanimeerd met een dame te praten, blijkt het de vrouw van die kleine Ekdom te zijn. Vreselijk ijdel mannetje.
Het liep toch allemaal iets anders dan verwacht. We moesten 2x van gate wisselen en met ruim een uur vertraging gingen we de lucht in. Niet zeuren hoor we hebben vakantie. Na de landing op Olbia gingen we onze auto ophalen. We dachten aan een Peugeot 308 maar kregen zo’n hoge, gloednieuwe, Fiat 500. Gaat het hier natuurlijk heel lekker beginnen.
Momenteel zitten we in een super agriturisimo op een uitgestrekt terrein in het noordoosten van Sardinië, omgeven door rotsformaties en olijfbomen. Het is een gerestaureerd landhuis met allemaal kamers verspreid over het terrein. Er liggen granieten rotsblokken die karakteristiek schijnen te zijn voor de Gallura-streek. Morgen gaan we dit verder verkennen. Er is zat te doen

Later…

1. Lennart:
    31 juli 2016
    Zo te lezen wordt het weer heerlijk smullen. Mooie plek. Mooi gefotografeerd. Heel veel plezier.
  2. Ann:
    31 juli 2016
    Het was idd chaos naar en op Schiphol, bagagestoring waardoor die kleine Ekdom zijn bagage nageleverd krijgt, en uitgebreide controle van marechaussee, gelukkig wonen we dichtbij waardoor je de binnendoor route kent:)
    Gelukkig zijn jullie veilig op plaats van bestemming aangekomen en genieten we al van prachtige verhalen met bijbehorende foto's. Veel plezier!
  3. Leon:
    31 juli 2016
    Ziet er niet verkeerd uit zo'n agriturismo.
  4. Willem Witteman:
    4 augustus 2016
    waar is het 500 tje jullie zijn hem toch niet kwiet.
    waar is toch mijn vijfhondertje kan hem nergens vinden.