Sardinië - Bosa en Olmedo

12 augustus 2016 - Olmedo, Italië

Bijtijds opgestaan want we gingen verplaatsen naar Olmedo.  Na ons ontbijt hebben we afscheid genomen van Gianfranco en Anna Corona en de rest van de familie. Gezellige familie. Zoals gezegd eerst de tussenstop in Bosa. Na ca. 1,5uur doemden de pastelkleurige huizen van Bosa voor ons op. Van verre zie je het kasteel “Malaspina” er al ver bovenuit steken. Het stadje ligt aan de Temo rivier. Dit is overigens de enige rivier in Sardinië die bevaarbaar is. Het is een doolhof van smalle steegjes met trappetjes. De hoofdstraat (loopt evenwijdig aan de rivier) is aangelegd met natuursteen terwijl de zijstraten en steegjes bekleed zijn met keien in cement. We hebben hier de mooiste foto’s kunnen schieten. Ook hebben we rond 13:30uur een lunch genuttigd. Wederom fantastisch mosselen en vis gegeten.

Via de kustweg zijn we richting Alghero en vervolgens door naar Olmedo gereden. Op de agriturismo werden we allerhartelijkst ontvangen door de gastvrouw. Het is een prachtige locatie en hebben gelukkig weer een zwembad op het terrein. We bevinden ons middenin de wijngaarden en op het terrein wordt door de familie fruit, groente en olijfolie verbouwd. Nadat we onze kamer ingericht hadden zijn we naar het zwembad gelopen. Hier kwamen we Frank en Els weer tegen. Zij wisten dat we vandaag zouden arriveren en hadden voor het diner en tafel voor 4 gereserveerd. Ontzettend lief. Heel gezellig met elkaar gegeten en vakantieverhalen over en weer uitgewisseld. Er is hier van alles te doen in de omgeving, we hoeven ons niet te vervelen. Gaan morgen eea inventariseren en iets uitzoeken.

Later…

1. Ad en Monique:
    15 augustus 2016
    prachtig !!! ik heb weer meegenoten. en dan is het nog maar van een afstand op een plaatje. ik kan me voorstellen dat het geweldig mooi is in werkelijkheid. enne.....die ene foto gaat vast een mooi lijstje krijgen ?!
    x x x