Sardinië - Sassari en Argentiera

14 augustus 2016 - Sassari, Italië

Dit verslag beslaat eigenlijk 2 dagen. Gisteren hebben we namelijk weinig tot niets ondernomen. ’s Morgens zwembad, ’s middags strand, laat in de middag zwembad, dineren op de agriturismo en vervolgens met een wijntje op ons terras gezeten en vervolgens naar bed. We zijn namelijk in onze laatste dagen aangekomen en pakken dan altijd onze rust. Wel hebben we ’s nachts de wekker 2x gezet voor Daphne. Helaas werd het niet waar we met z’n allen op gehoopt hadden. Dan maar duimen voor op de 200m1.

Vandaag waren we wel weer bijtijds op. We hadden een bezoek gepland aan Sassari en lagen dus om 08:00uur in het zwembad. Heerlijk fris zaten we aan ons ontbijt. Sassari ligt maar op zo’n 30km bij onze accommodatie vandaan en reden daar ca. 10:00uur het centrum binnen. Het is na Cagliari de tweede stad van Sardinië. Wat ons direct opviel was dat er heel veel afgezet was. We vielen met onze neus in de boter. Want wat bleek, vandaag op 14 augustus, worden de Li Candareri-feesten gevierd. De zogenaamde “Votiefkaarsen” met Maria-afbeelding van de gilden (elke stadswijk heeft een statue in z’n eigen kleur en  deze staat in het teken van een zijkapel van de kerk) worden in optocht naar de kerk gebracht. Prachtig om mee te maken. Jonge kerels die vol met passie dansen met dit gevaarte door de straten. Het is een eer om dit voor je gilde te mogen doen. Wij moesten gelijk aan de feestweek denken waarin wij met onze ploegen tegen elkaar aan het strijden zijn voor de eer van het dorp. De mooiste bezienswaardigheden zijn de Duomo  (kathedraal), De heilige Maria van Betlehem kerk en het Palazzo della Provincia (Provinciehuis). We hebben lekker geslenterd door de kronkelstraatjes en over de pleintjes. Lekker koffie gedronken en rondom 14:00uur geluncht. Verder natuurlijk enorm genoten van het feest wat gaande was rondom ons heen.

Een uurtje of vier hadden we het wel gezien en zijn we naar het strand gereden in Argentiera en hebben daar tot laat gelegen. Voordat we terugreden naar onze agriturismo hebben we eerst nog wat gegeten. Vervolgens nog lekker een duik in het zwembad genomen en fris gedoucht met een glas wijn en sigaar ben ik aan dit verslagje begonnen. Ga zo naar binnen en nog wat OS bekijken. Ga ook het wekkertje zetten voor de finale van Usain Bolt. Wat de dag morgen brengt zien we wel weer. In ieder geval geen planning dus waarschijnlijk heel relaxed.

Later…

1. Cilia:
    15 augustus 2016
    Het ziet er allemaal goed uit. En uit de verhalen blijkt dat jullie met volle teugen genieten. De verhalen nemen ons mee naar Sardinië. Geniet van de laatste stuip trekkingen van de vakantie.
  2. Agnes Weber:
    15 augustus 2016
    We zijn weer thuis, even alle foto's bekeken, mooi hoor. Ziet er prachtig uit allemaal. En wat zijn jullie al lekker bruin, heerlijk!
    XXX
  3. Lisette:
    15 augustus 2016
    Jullie hebben weer n hoop gezien, meegemaakt en nemen dat alles straks mee naar huis, daar kun je dan weer heerlijk nagenieten tijdens het maken van jullie foto album.
    Geniet nog even.

Tot gauw xxx
  4. Imre:
    Broer en zus,
    Ziet er allemaal fantastisch uit, echt vakantie, daar kun je straks weer lekker op teren. Die verhalen zijn leuk. nemen je mee in de rugzak.

Im