Sardinië - Een dagje I Vigneti - Olmedo

15 augustus 2016 - Olmedo, Italië

Gisterenavond zei ik nog “Wat de dag morgen brengt zien we wel“! Nou ik kan jullie verklappen niet veel. Dit was nu wat je zegt een heerlijke relaxdag. We wisten natuurlijk op voorhand dat we rond de middag de feestdag lunch zouden gaan gebruiken. Hebben nog heel even overwogen om wat te gaan ondernemen maar na het ontbijt lonkte het zwembad zo aantrekkelijk dat we daar een bedje hebben gepakt en zijn neergestreken. E-readers mee, dus lezen en zwemmen.

Vanaf 13:00uur werden we verzocht plaats te nemen in het restaurant. Buiten op de veranda, waar we gewoonlijk ontbijten en als het past het diner gebruiken, was veel te warm. Vandaag geen wind en het kwik was dan ook al snel opgelopen naar 36gr C.
De lunch was echt top . Tezamen met de familie, vrienden, kennissen en mede-vakantiegangers (ca. 40 man) hebben we voortreffelijk genoten van een 7-gangen menu. Het was zeg maar overdadig. De gastvrouw en bediening hebben ons ongelooflijk in de watten gelegd. Typische Sardijnse gerechten met zoveel smaak op tafel gebracht. Heerlijk tussen dat Italiaanse gereutel met opa’s / oma’s die allemaal met je willen praten terwijl je er geen bal van snapt. Super, met geen pen te beschrijven.

Je zult begrijpen dat we volledig voldaan weer op ons bedje zijn gekropen. Uitbuiken, tukkie gedaan, gezwommen en inmiddels vervolgens weer tijd voor “Vino bianco”. Aan eten moeten we nog altijd niet denken. Op de achtergrond genieten we mee van de plaatselijke festiviteiten en een zanger, zeg maar de Italiaanse Frans Bauer maar dan nog slechter. Hoort er hier allemaal bij. Vanaf ons terras konden we het vuurwerk aanschouwen.

Morgen onze laatste dag op de agriturismo. We zullen het gaan missen.

Later…

1. Ad en Monique:
    16 augustus 2016
    wat heerlijk zeg. het zal jullie wel zwaar vallen..........het afscheid nemen daar van die lieve gastvrije mensen en de prachtige omgeving!! wij zullen jullie wel opvangen thuis hihi . van jullie sardijnse naar jullie hollandse familie . komt goed. x x x
  2. José van den Boogaard:
    16 augustus 2016
    Het valt niet alleen jullie zwaar, voor ons is het ook afkicken niet even jullie verhaal te kunnen lezen als we na een dag hard werken weer thuis komen....
    Het was weer een hele leuke ervaring jullie verhalen te lezen, foto's te bekijken, kortom op de hoogte te blijven van jullie vakantie.
    We zien jullie weer in Vijfhuizen.
    Lfs
  3. Marijke:
    16 augustus 2016
    Is weer een mooie reis zeg, ziet er allemaal geweldig uit, mooie foto's en al dat heerlijke eten!!!! super, de laatste vakantieloodjes en dan weer terug naar ...... bah, ga jullie spreken, doei