Sardinië - Sa Perda Marcada nabij Arbus

8 augustus 2016 - Arbus, Italië

Er volgen nu een vijftal verslagen. We hadden geen internet op de voorgaande locatie.

Vandaag stond de verplaatsing naar het zuidwesten op het programma. Bijtijds opgestaan, we lagen om 07:15uur al in het zwembad.  Heerlijk om in zo’n temperatuur even een paar baantjes te trekken. Je begint zo lekker fris aan je dag. Koffers ingepakt en na het ontbijt reden we ca. 09:00uur het pad af. We hadden gekozen om niet langs de kustweg te rijden maar dwars door het Ogliastragebied en over het Pranemutuplateau. Ongelofelijke uitzichten,  imposante kalksteenwanden en bergmeren. Ook het gebied van archeologische vindplaatsen. Zo ook de ruïnes van Nuraghe Arrubiu. We zijn hier even gaan kijken. Voor liefhebbers van dit soort zaken waarschijnlijk prachtig, wij vinden het vooral een grote hoop stenen. Geef ons maar de barokstijl, kerken en kathedralen. We koersten af op San Sperate. Een kunstenaarsdorpje vol met muurschilderingen en beelden. Net een groot museum. Na een uurtje zijn we weer in de auto gestapt en hebben onze weg vervolgd naar onze B&B Sa Perda Marcada van de familie Corona. Bij aankomst belden we vaders uit z’n middagdutje. Duidelijk te merken dat hij even op gang moest komen. In vergelijk met onze vorige accommodaties kan je goed zien dat dit gedeelte van het eiland nog redelijk onontdekt is. Het is allemaal wat eenvoudiger van opzet maar daardoor wel meer authentiek. We zijn vervolgens naar het strand gegaan. Dit ligt op een half uurtje rijden (ca. 15 km) vooral over stoffig onverhard pad met indrukwekkende zandduinen. Sommige zijn wel 50m1 hoog. Hier hebben we wat lichts gegeten en lekker 2 uurtjes aan zee gelegen. Nou ja lekker, Marianne werd gek van die kleine zandvliegjes. Ze prikken niet maar zijn wel vreselijk irritant.  Op het gemakkie terug gereden naar de B&B. Straks gaan we met alle gasten eten aan van die lange tafels met allemaal producten van de eigen boerderij. (Kazen, ricotta, fruit en groentes). Morgen maar eens kijken wat de omgeving verder te bieden heeft.

Later…