Sicilië - Bootje varen en Cefalu bezoeken

27 juli 2015 - Cefalù, Italië

Vanochtend zijn we naar de haven toe gegaan om een bootje te huren en hebben zo'n 3 uur tussen de vissersbootjes en rondom het plaatsje gevaren. Als het te warm werd gooide je het motortje stil en het ankertje uit en liet je achterover plonsen. Heerlijk opfrissen middenin de Tyrrheense zee. Vanuit de boot kon je heel mooi de ligging van het plaatsje fotograferen.

Het middeleeuwse stadje Cefalu is goed bewaard gebleven en ligt tussen het zandstrand en een grote rots "La Rocca". Het heeft een schilderachtig centrum met een doolhof van smalle straatjes met trappen, bogen en nauwe doorgangen. Op het stadsplein staat de "Duomo di Cefalu" imposant te pronken met allemaal wuivende palmbomen er omheen. We hebben lekker het stadje verkend en zijn om 15:00uur ons lunchje gaan pakken. Aan het einde van de middag stond de kathedraal mooi in het zonnetje. Het is vrij druk in dit plaatsje omdat er mooie licht aflopende zandstrandjes omheen liggen terwijl de kustlijn hier overwegend gevuld is met kiezels en grote rotsblokken. Het is ook gevaarlijk voor mijn portemonnee "de hoofdstraat "Corso Ruggero" heeft een hoog shopgehalte". Dit had ik al gelezen in ons boekje over Sicilië. Nou alles klopt hoor ......!!

Vanavond redelijk licht gegeten. Bruchetta en beide een pasta (1x tonijn en 1x zalm). Genoeg voor vanavond. Nog rustig een wijntje toe doen tezamen met een heerlijke Cubaan Romeo y Julietta. Het was een fantastische en enerverende dag. We hebben genoten. De volgende tussenstop is in het Noordwesten van Sicilië "Golfo di Castellammare". Vooraf gaan we Palermo nog bezoeken. Later...