Sicilië - B&B Mare Blu, Cefalu

26 juli 2015 - Cefalù, Italië

Vandaag hadden we de transfer van de Eolische eilanden weer terug naar Sicilië zelf. De oversteek met de draagvleugelboot nam ongeveer 3:00uur in beslag. Je doet dan steeds de overige eilandjes aan om mensen af te zetten en op te pikken. In haven van Milazzo onze Fiat 500 weer opgehaald uit de stalling en onze reis voortgezet. Het 1e gedeelte ca. 80km hebben we de snelweg genomen. Dit gaat wat sneller omdat je dan via tunnels rijdt. Anders moet je over de bergen en duurt de verplaatsing en het zitten in de auto 1,50uur langer. De laatste 50km zijn we eraf gegaan en hebben we de kustroute afgelegd. Deze slingert zich door allerlei dorpjes. Het is zondag dus veel Sicilanen zaten met hun familie op het strand. Op veel plekken langs de weg parkeren ze dan lukraak hun auto en gaan dan naar beneden het strand op. Geeft hier en daar wat oponthoud maar is grappig om mee te maken. Allemaal van die emotionele, heetgebakerde en druk gebarende  Italianen! Wij zijn er in een van de dorpjes ook afgegaan en hebben op het (kiezel)strand ons broodje gegeten.

Onze volgende stop is de B&B "Mare Blu" ca. 300m1 voor Cefalu. We zitten in een wat hoger gelegen villa met een prachtig uitzicht op de zee en de haven van Cefalu Ibla (oude gedeelte van het stadje). Het heeft waarschijnlijk te maken dat we de beklimming van de vulkaan nog in de benen hebben want we besloten lekker op het terras en in de hangmat etc. rondom het huis te blijven. Rustig aan, beetje lezen, in de hangmat liggen, foto's ordenen. Kortom relaxen. Heerlijk. Van de vrouw des huizes vernamen wij dat je lekker Italiaans eten kon laten bezorgen voor relatief weinig geld. Dus met heel weinig inspanning en kosten zaten we met uitzicht op de zee overheerlijk te eten. Mooie win-win situatie toch? Ga die hangmat eens opzoeken om wat te lezen. Later ....