Sicilië - Strand Calamosche

5 augustus 2015 - Lido di Noto, Italië

Vandaag wilden we naar Calamosche een van de strandjes in het natuurreservaat "Di Vendicari". We hadden van de eigenaar van de B&B gehoord dat als we nog wilden genieten van de zonsopgang en een tijdje rustig wilden liggen op het strandje, we dan al ca. 08:00uur daar moesten zijn. Dat was dus vroeg op vanmorgen. Het was ongeveer 20 min. met de auto waarvan het laatste gedeelte over een lang stoffig pad. Nadat we de auto geparkeerd hadden, moesten we dwars door het natuurreservaat zo'n 3 km (ca 20 min) naar het strand lopen. Toch had de eigenaar er niets aan miszegd. We kwamen als eerste (08:30uur) aan op het strandje, wat een pracht, heerlijk koel zeewater en wat een rust. Het gevoel hebben dat het helemaal van jouw alleen is. Deze rust duurde zoals verwacht niet zo heel lang, na een half uur kwamen de eersten en voordat we het wisten lagen we na zo'n 2uur helemaal ingebouwd. Maakt Italianen niet uit, ze liggen bijna op je handdoek. Om ca. 12:00uur hadden we weer genoeg zon gehad en zijn we aan de terugtocht begonnen. Uiteraard bovenop eerst even goed het verschil vastgelegd tussen komen en gaan. Op de terugweg hebben we de parasol continu gebruikt boven ons hoofd. De temperatuur was inmiddels opgelopen tot zo'n 42gr en anders schroei je weg op die vlakte. Bij de auto aangekomen hebben we eerst even de dorst gelest, even langs Noto naar de supermarkt en om wat cash te pinnen. Vervolgens zijn we teruggereden naar onze B&B. Hier hebben we voortreffelijk geluncht en nog lekker een paar uurtjes aan het zwembad gelegen, gelezen en geluierd.

Het is momenteel bladstil met op de achtergrond het geluid van de krekels en zitten nu heel relaxed in een van de loungesets een wijntje te drinken. Jammer genoeg onze laatste avond hier op Sicilië, wat zullen we deze heerlijke dingen gaan missen.

Morgenochtend op het gemak ontbijten, paar uurtjes zwemmen en nog 1x de koffer pakken. Uurtje of 14:00uur reizen we af naar Catania voor onze vlucht naar huis.

We hebben een prachtige vakantie gehad en volop genoten van alles wat Sicilië te bieden heeft. We hopen dat jullie aan de hand van onze belevenissen een beetje mee genoten hebben.

Saluti e Arrivederci,

Marianne en Wilbert

1. Lisette:
    5 augustus 2015
    Dubbel genieten nog de laatste uurtjes en morgen goede vlucht naar huis. Hier wordt het ook weer lekker dus nog ff nagenieten straks in tuin! Xxx
  2. Nicklas:
    6 augustus 2015
    Absoluut weer met heel veel plezier jullie belevenissen gevolgd alsof je het zelf beleeft!!! Welkom thuis
  3. Marja:
    7 augustus 2015
    Bedankt voor je levendige verhalen,daar kan ik van genieten.
    Goede reis en nog even nagenieten hoor!

Groetjes Marja