Sicilië - San Lorenzo en Noto

4 augustus 2015 - Lido di Noto, Italië

Je kon het vanmorgen wel merken hoor dat we in de relaxed stand zijn overgegaan. Het wekkertje stond als vanouds om 07:00uur, is wel 3x in repeat gegaan, maar we bleven liggen. Uiteindelijk om 08:30uur aanstalten gemaakt om te gaan douchen. Heerlijk. Na het ontbijt zijn we in de auto gestapt en naar een rustig strandje "San Lorenzo" gereden. Ongeveer 3uur aan het strand gelegen, genoeg zon gehad! Het plan was om rustig terug te rijden naar onze B&B. En daar verder te luieren en te lezen. Maar toen we op de rotonde konden kiezen om naar Noto te gaan, hebben we daarvoor gekozen. Nadat we de auto geparkeerd hadden liepen we onder een stadspoort door. Ongelofelijk, maar het was net of we een museum inliepen. Wat een prachtgebouwen hebben we gezien en natuurlijk ook vastgelegd. Zo zie je maar weer, zeg nooit nooit, dit hadden we echt niet willen missen. We hebben hier weer zo'n 2uur cultuur gesnoven en zijn toen met uitzicht op de kathedraal een heerlijk wijntje gaan drinken. Nou wij kunnen jullie verzekeren, we hadden weer zo'n geluksmomentje.

Toen we de auto weer ingestapt waren moesten we zonder TomTom er ook nog uit zien te komen. We misten een afslag volgens ons en zaten toen in de meest smalle straatjes. Wat waren wij blij met onze kleine Fiat 500. Jullie kennen me hè, komt goed schatje, komt goed. Beetje zweet onder de oksels "maar dat komt door de warmte, zei ik"! Ennuh, toen zaten we in ene weer op de juiste weg naar onze B&B. Ppffff.

Daar weer aangekomen hebben we nog heerlijk een beetje gezwommen en uurtje aan de rand van het zwembad gelegen in het avondzon. We gaan zo een flesje ontkurken en daarna nog licht een hapje eten hier in het restaurant.

Echt een voortreffelijke dag! Ja, alweer! Later...