Sicilië - Lido di Noto

3 augustus 2015 - Lido di Noto, Italië

Vanmorgen zaten we al vroeg aan het ontbijt. Hadden goed geslapen en er zin in om te verplaatsen. We gaan lekker naar de kust om van onze laatste dagen te genieten. Lekker luieren, lezen maar vooral niets doen. We zijn vanaf Ragusa gezien nog wel even door Modica gereden. Konden het niet laten om daar toch nog even de Duomo te gaan bekijken. Daarna in een keer doorgereden naar Lido di Noto. Inmiddels zijn we aangekomen bij ons karakteristieke landhuis aan zee. We hebben een sfeervolle kamer (was de vroegere paardenstal) en hebben ter plaatse ook een restaurant voor ontbijt, lunch en diner (voormalige amandelopslag). Vanaf het landhuis zie je de zee liggen en loop je in 5min naar het goudgele zandstrand.

We kunnen hier ook mountainbikes krijgen om rond te fietsen! A. is het ons te heet en veel te inspannend en B. als je ze hier ziet rijden laat je het zeker uit je hoofd. Wordt hem dus niet.

Op zo'n 25km van hier ligt een natuurreservaat met een van de weinige plaatsen in Europa waar flamingo's broeden. Het is nu niet het seizoen dus weet niet of ze er nog zitten. Zo ja en als het niet te ver lopen is, gaan we er misschien een kijkje nemen. Ik ga hier nog even naar informeren. Je schijnt daar overigens wel nog een aantal ongerepte strandjes te hebben volgens de ober. Het is nabij Calamosche. Dit is de allerlaatste ingang van het natuurreservaat. Vandaag staat de versnelling sowieso al in de ruststand. Gaan het domein (55ha) van het landhuis niet af.

Domani è un altro giorno. Vedremo! Later...