Sicilië - Stromboli

24 juli 2015 - Stromboli, Italië

Na ons relaxed verblijf op Vulcano hopten we vandaag verder naar Stromboli. Dit was nog ruim 2 uur varen met de ferry. We verblijven de komende 2 nachten in een B&B met een knusse kamer en een prachtige binnentuin met o.a. jasmijn, bougainville en nog andere door ons niet te benoemen bloemen. Het ruikt hier fantastisch. De B&B ligt boven op de helling pal aan zee en het zwarte strand. Allemaal herinneringen aan de vroegere lavastromen die tot het ontstaan van het eiland hebben geleid. De reis vanaf Vulcano ging met diverse stops gepaard. Via de eilanden Lipari, Salina en Panarea (Ooit het grootste eiland maar na een enorme uitbarsting nu de kleinste van het 7-tal) meerden we af op Stromboli.

We werden opgewacht door een mannetje in een soort gemotoriseerde TukTuk. We verstonden hem niet in z'n snelle Italiaans maar we begrepen hem wel. De handen moesten binnen het wagentje blijven. Al rijdende snapten we waarom. Hij reed met een gangetje van ca. 30km p/uur door straatjes waar aan weerskanten geen vinger meer tussen kon. We zijn vanmiddag na een lekkere (vis)lunch met uitzicht op de zee de straatjes gaan verkennen. Het ziet er een een beetje Grieks getint uit allemaal. Her en der shopjes waar Mar natuurlijk eea aan het bekijken ging. Ook hebben we geïnformeerd naar de trekking voor morgen naar de vulkaan en schoenen en sokken geregeld. Morgen gaan we eerst even lekker relaxen op een van de strandjes voordat we om 17:00uur ons moeten melden bij "Magma Trek" de organisatie die ons meeneemt naar de (hopelijk) lavaspuwende vulkaan. Ik kan eigenlijk niet  beschrijven op wat voor een heerlijk plekje we zitten. Zit als enige kerel, naast m'n vrouw met nog een 3-tal zacht keuvelende Italiaanse dames, heerlijk naar de ruisende zee te luisteren. Later...

1. Jan:
    24 juli 2015
    Sarah ? Hoe lang is dat vliegen
  2. Ann:
    25 juli 2015
    Wat schrijf je weer fantastisch! Je waant je zo ook in de tuk tuk of op het bankje naast je! Prachtige foto's weer, vooral de bloemen.
    Benieuwd naar de lavatrek verhaal en foto's!
  3. José van den Boogaard:
    25 juli 2015
    Zaterdagmiddag, storm, regen, kortom herfstweer en dat even jullie verhaal lezen. Ineens schijnt hierbinnen het zonnetje een beetje. Geniet er nog van en wij genieten van de verhalen.
  4. Peter Paul:
    25 juli 2015
    Terug vanuit een fantastisch en veelzijdig Maleisië zwijmelen we nog even door aan de hand van jullie belevenissen. Mooi om mee te beleven!
  5. Willem Witteman:
    25 juli 2015
    hallo luitjes,mooie verhalen we volgen jullie op de voet ,wat is een mens in dit gebeuren,ga er voor pa en ma wit.