USA - Vlucht Amsterdam – San Francisco

6 augustus 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Op het gemak ca. 05:30uur opgestaan. Enthousiaste spanning maar die hebben we altijd wel als we dit soort reizen gaan ondernemen. ‘Put’ stond op de afgesproken tijd voor de deur en bracht ons naar Schiphol. Je had er natuurlijk van gehoord en over gelezen maar nu pas merkten wij wat of die strengere controles inhouden. M’n complete cameratas ging op z’n kop, alle objectieven er uit etc., etc. Zo gevaarlijk zie ik er nou ook weer niet uit, toch….?  Kostte een half uurtje maar kon onze pret niet drukken. Verder lekker rondneuzen en koffie leuten voordat we moesten boarden. Wat denk je? …. was ik weer aan de beurt en uitverkoren door de Amerikaanse immigratiedienst om weliswaar  steekproefsgewijs een controle te ondergaan. Allerlei gekke snufjes over handbagage, moest ook weer open natuurlijk, en kleding. Rare snuiters die Yanks, maar het hoort er allemaal bij vandaag de dag. Op tijd de lucht in en een hele relaxte vlucht gehad. Prachtig helder weer en schitterende uitzichten boven Groenland en het Columbia Icefield van Alberta in Canada.

Na 10:30uur vliegen kwamen we aan met een prachtig gezicht op San Francisco. Even vingerafdrukken en oog scan afgeven en stonden eigenlijk zo buiten. Verbaasde ons eigenlijk een beetje zo snel. We zijn met een deeltaxi Downtown SFO gereden. Duurt wel iets langer maar stuk goedkoper. We zitten in een eenvoudig maar net hotelletje in hartje centrum. Om de hoek van Chinatown en tussen het grote Union Square en Fisherman’s Wharf. We gaan de boel een beetje verkennen richting Union Square want daar heb je aardig wat restaurantjes. Niet al te laat naar bed, we zijn natuurlijk al aardig wat uurtjes op.

Later…

1. Veegertjes:
    8 augustus 2017
    Whoow, wat een pracht foto's, op deze manier genieten we lekker mee. Fijne reis.