USA - San Francisco downtown

7 augustus 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Nou dat bijtijds naar bed hadden we beter niet kunnen doen want zat al om 04:15uur met grote ogen in bed. Maar goed had voldoende geslapen, zal vanavond wel beter gaan. Als gevolg hiervan zaten we al vroeg bij de Starbucks. In ons hotel hebben ze alleen koffie en thee dus zijn we genoodzaakt om elders wat te ontbijten.

Vandaag stond Chinatown op ons programma, we hadden daar een rondleiding van een gids, “Linda Lee”. Er is ons verteld dat SFO een van de grootste en kleurrijkste Chinese gemeenschappen buiten Azië heeft. Het is echt groot en een wereld op zich met vreemde kruiden, wierrookstokjes en exotische etenswaren. We zijn in een winkeltje geweest met allemaal vreemde dieren, paddenstoelen en vreemde “geneeskrachtige” zaken. Ik heb last van mijn knie maar ik waag me er niet aan. Bbrrr.

Vervolgens zijn we naar Fisherman ’s Wharf geweest. Vroeger schijnen daar gezellige zeemanskroegen geweest te zijn. Hier is helaas niet veel meer van over, nu zitten daar op massatoerisme gerichte restaurants. Jammer! Neemt niet weg dat je langs de pieren met z’n gebouwen van weleer lekker kunt wandelen.
Pier 39 is natuurlijk wel een leuke attractie. Sinds jaren zit daar een grote zeeleeuwenkolonie. Waarom deze logge dieren zo dicht bij de stad zijn gekomen is tot heden niet bekend. Was echt gaaf! Vanaf deze pier kon je ook Alcatraz al zien liggen. Hier gaan we morgen naar toe.
We hebben naast de Oakland Bay-bridge een lekkere moijito gedronken en daarna de Cable car tot aan Powelstreet genomen. Prima aansluiting, want 2 blokken verder waren we weer bij ons hotelletje. We zitten nu aan een Sauvignon Blanc en gaan straks weer richting Union Square om wat te eten. Morgen Alcatraz en de Golden Gate bridge.