Dag 7 - Verplaatsing naar Buffalo Wyoming

23 juli 2019 - Buffalo, Wyoming, Verenigde Staten

Nou we zijn weer aangekomen in de staat van ‘Cows and Bulls’ oftewel het plaatsje Buffalo in Wyoming.

Wat ging eraan vooraf. We waren vroeg op omdat de verplaatsing aardig wat tijd zou vergen. Bij het ontbijtje vonden we eindelijk een ‘gekookt’ eitje, hoort eigenlijk bij onze zondag. Onze koelbox gevuld met ijsblokjes, bekers met koffie in de console en op pad. We verlieten Custer ca. 07:30uur. Je kan kiezen tussen een korte of lange route. Wij namen de “Longest Road”! Op deze manier rijd je namelijk nog een lange tijd door het Black Hills National Forest. De route ging nu o.a. via Hill City richting  Spearfish. Je rijdt dan door een canyon en verlaat de Black Hills. Je komt hele mooie plekjes en watervallen tegen onderweg. Daarna richting gezet naar Devil’s Tower in het noordoosten van Wyoming. Devil’s Tower is een grote rots van 386m1 hoog en het lijkt net of hij in een klap uit de aarde omhooggestuwd is. We hebben hem al van verre met de telelens vast kunnen leggen. Kortom zeker de moeite waard geweest om de lange route te nemen. Na een heerlijke lunch in Devil’s Town wilden we wegrijden maar gaf onze TomTom geen pukkel meer. Mar werd er helemaal zenuwachtig van en zei “Daar heeft de duivel mee gespeeld”!

Wat is dit toch een leuke manier van reizen. Zowat bij iedere stop raak je wel in gesprek met hele leuke mensen, vooral Amerikanen, over de meest uiteenlopende dingen. Ook de verscheidenheid van natuur is zo bijzonder. Van het ene op het andere moment rijd je in een compleet ander landschap. Behalve in Wyoming tot heden, saai met zo nu en dan ‘Cows and bulls’. Maar goed dat hebben we weer doorstaan en gaan vanaf nu het betere gedeelte van Wyoming binnen. Vlak voor Buffalo ging ook onze Tom Tom het weer doen, dus geen stress meer binnen de Fam. Witteman hahaha. Tip: Neem altijd een opgeladen powerbank mee, doet wonderen.

Komen we aan bij ons verblijf en staan we volgens de baliemedewerker niet geregistreerd. Huh, heb hier toch m’n voucher meneer? Ik zeg tegen hem mag ik even meekijken in de computer, en ja hoor! Sta ik met m’n 2e doopnaam geregistreerd als achternaam. Zou dat duiveltje dan toch………..

We hebben weer een mooie kamer met van die kingsize bedden en gaan zo even in het plaatsje kijken en straks lekker een hapje eten. Morgen door naar Jackson.

Later…

1. Willem Witteman:
    24 juli 2019
    wat een ervaring ,en marianne haar
    Amerikaans er in gegooid ,onderweg zuurballen kopen achter je kiezen en dan babbellen,prachtig verhaal .
  2. Marijke:
    24 juli 2019
    Weer een prachtige reis, wij genieten mee. Mooie foto's van Mt Rushmore. groetjes van ons