Lecce en kustweg terug vanaf Roca Vecchia naar Torre dell'Orso

16 augustus 2018 - Lecce, Italië

Wekker op 06u30, dus standaard te vroeg. Blijven gewoon lekker soezen omdat we toch niet eerder aan het ontbijt kunnen dan 08u00! Vandaag naar Lecce. Een en ander gelezen, moest een stad zijn met mooie historische gebouwen. Wilden dit dus met eigen ogen aanschouwen. Half uurtje met de F500 en reden zo het centrum binnen. Vonden heel snel een piepklein plaatsje voor een piepklein karretje. Hahaha, bijkomend voordeel! Even de straatnaam gefotografeerd, (We zijn wel eens verdwaald geraakt in een stad) liepen we zo de binnenstad in.

Als eerste kwamen we terecht op het Piazza Sant'Oronzo waar het Amfitheater was. Vervolgens naar Piazza del Duomo. Prachtige historische gebouwen hebben we gezien. Lecce is niet zo heel groot en heel overzichtelijk om alles te bezoeken. Op een pleintje 2 lekkere espresso's gedronken. Dit was net voordat het donker werd en begon te bliksemen gevolgd door een donderbui. Kwartiertje staan schuilen en konden weer verder. (Liep gelijk een mannetje met paraplu's te koop over straat)!  Na een uurtje of 3u30 vonden we het genoeg en zijn toen langs de kust terug gaan rijden. Zijn gestart in Roca Vecchia tot aan Torre dell'Orso.

In Roca Vecchia zijn we in een visrestaurantje onze lunch gaan nemen. Je gelooft het of niet, maar we hadden 'Rauwe' zeevruchten besteld. Nooit eerder gedaan, dus proberen! Nou d'r kwam een bordje aan zeg.
De oesters en de clams gingen wel maar de rauwe mossel, venusschelp en de zeeworm bruschetta zijn gewoon niet te doen! ...
We dachten dat we wat gewend waren, maar dit is voor ons nog een stap te ver op dit moment! Hahaha!

Zeker niet verzadigd, we kunnen wel wat lijden hoor, zijn we doorgereden naar Torre dell'Orso en hier nog even naar de kust geweest. Omstreeks 17u15 waren we weer terug bij onze Masseria waar we lekker een Aperol Spritz hebben genuttigd. Was een enerverende dag.

Gaan ons nu opmaken voor het diner, staat hier gegrillde vis op het menu. Wat we morgen gaan doen is nog niet bekend, waarschijnlijk een lekkere rustdag.

Ciao, later...

1. Sylvia van Bakel:
    16 augustus 2018
    Alles leuk om te lezen maar bij die rauwe meuk liepen de rillingen over mijn rug....! Hoe verzin je het om te bestellen bah 🤪
  2. Wilbert en Marianne:
    16 augustus 2018
    We dachten aan zoiets als Sushi, lekker gezond 😝🙈
  3. Cor en Carla van Reeuwijk:
    17 augustus 2018
    Ik smul iedere morgen weer van jullie fantastische reisverhalen. Ook dit keer weer de reis naar Roca vecchia. Fantastisch! Deed me denken aan onze recente reis naar Normandië waar Cor rauwe visschotel onder zijn snor schoof. Ik zal je het filmpje sturen - niet kijken voordat je gaat eten.
    🤮