USA - Van San Francisco naar Yosemite

9 augustus 2017 - El Portal, Verenigde Staten

Vandaag zijn we begonnen aan onze roadtrip. Eerst even lekker ontbeten met een Amerikaans ontbijt in Sutterstreet. Koffie (lekker refill), 2 eieren met spek op 9-granen bruin brood. Heerlijk. Taxi genomen naar het autoverhuurbedrijf naast de luchthaven. En ja hoor, daar stond m’n Jeep gereed. Alles ingeladen en op pad. Eerste kwartier even wennen. Je moet, ondanks je GPS, natuurlijk wel je weg vinden uit SFO. We zijn aangereden naar de westelijke ingang van het nationale park Yosemite vlakbij El Portal. Vanaf Merced over Highway 140 reden we door een landschap met goudgeel gras zo richting het bergketen van de Seirra Nevada. Ja, dus niet alleen in Spanje noemen ze die zo. Via Mariposa naar El Portal. We arriveerden bij Cedar Lodge waar we onze spullen naar onze kamer hebben gebracht. Vervolgens direct onze Nationale parken-pas gaan halen aan de ingang van het park. Kunnen hiermee nu overal alle NP mee binnen. We zijn direct de Yosemite vallei binnengereden om wat trials te bekijken die we morgen eventueel willen/kunnen gaan bekijken. Hiervoor zijn we naar het bezoekerscentrum gereden. Onderweg werden we gelijk getrakteerd op de Breidel Veil waterval. We hebben inmiddels een route / trail bepaald welke we morgen gaan lopen en bekijken. De “John Muir trail” brengt ons naar Vernall en Nevada Falls. Foto’s volgen, duurt momenteel te lang om te downloaden, erg traag internet hier in het park.

Later…

1. Snee:
    10 augustus 2017
    Genieten Wilbert. Gr aan je meisje.