USA - Vernal en Nevada Falls (Mist trail) in de Yosemite vallei

10 augustus 2017 - El Portal, Verenigde Staten

Het is echt genieten hier in Yosemite. Je rijdt dwars door gigantische rotsen door o.a. ‘Half Dome’ (steilste in de USA) en een gigantische granieten reus ‘El Capitan’. Van die gave blauw vogels met kuiven en ongelooflijk veel nieuwsgierige eekhoorns.
Eerst even water, broodje en bananen inslaan. Daarna tanken en koffie leuten.

Zo, we zijn er klaar voor…

Vandaag stond de “Mist” en gedeelte “John Muir” trail op ons programma. Prachtige routes die ons leidde naar de Vernal Fall en Nevada Fall.  De Yosemite Fall en Bridal Veil Fall zijn mooi maar deze twee ronduit spectaculair. De aanloop naar de trail is al ruim 30min met het laatste deel pittig omhoog. Dan begint de klim naar de 1e waterval. Je loopt en klimt nagenoeg de hele route steil omhoog. Door prachtige natuur, langs de constant ruisende Merced rivier en omgeven met Sequoia bomen. Indrukwekkende woudreuzen. Heel bijzonder bij aankomst om de nevel van de waterval in je gezicht te voelen. Boven deze waterval ga je een brug over. Hier hebben wij op een granieten plaat onze lunch genuttigd en vooral water gedronken. Daarna nog eens ca. 3km hoger om de top van de Nevada Fall te bereiken. Wat een geweld. Het was een zware beproeving maar absoluut de moeite waard. Na een kwartier lekker te hebben genoten van het uitzicht hebben we de terugtocht ingezet. Na een half uur kreeg je de splitsing  en hebben we voor de John Muir afdaling gekozen. Wel langer maar niet zo steil. Na zo'n 5,50 uur waren we weer bij onze auto. Moe maar voldaan.

Op de terugweg weer even gestopt bij het supermarktje naast de Chevron om wat inkoopjes voor vanavond te doen. Morgen gaan we de route inzetten naar Vegas. Maar eerst een stop bij Mammoth lakes.

Later...

1. Miriam:
    11 augustus 2017
    Geniet maar lekker van alles en wat een mooie foto's.
  2. Ellen:
    11 augustus 2017
    Zo mooi Yosemite....
  3. Veegertjes:
    14 augustus 2017
    Wat een prachtige fotos, zie dit maar als een work out en once in a lifetime.
    Vandaag thuis gekomen dus vanaf nu volgen we jullie.