Amalfikust - Aankomst Seaino

6 augustus 2018 - Vico Equense, Italië

Was al voor de wekker ging uit bed gestapt. Was niet echt nodig want we vertrokken helemaal niet zo vroeg vanaf Schiphol.  Vreemd maar waar, gek genoeg heb ik altijd een soort spanning in m'n lijf terwijl het uiteraard niet ons eerste tripje buitenshuis is. Het voordeel is dan wel weer dat je heel relaxed je dingen doet die nog in orde moeten. Laatste dingen in je koffer etc., rustig ontbijten en koffie drinken. Heb zelfs de voortuin nog geveegd. Jan Put stond om 9u15 voor de deur en bracht ons weg. Toen we vanaf de snelweg kwamen stonden we vast richting vertrekhal. Je eerste gedachten zijn dan direct van “Nou dat belooft wat daar binnen”! Maar nee hoor, vanaf het moment van uitladen van de koffers, inchecken van de ruimbagage tot en met de controle van de handbagage nam nog geen 15min in beslag. Dus lekker lang rond gesnuisterd voordat we naar de gate moesten. Daar aangekomen kregen we te horen dat we wel dik 20min vertraging hadden, valt dan weer wat tegen. Maar niet zeuren het is vakantie.

De vlucht verliep prima tot zo'n 10min voor de landing. Hadden we behoorlijk wat turbulentie tussen de bergen en wolkendek. Op de luchthaven van Napels moesten we onze huurauto ophalen. We namen een shuttlebus naar de locatie, zo'n 7km verder, waar de autoverhuurders zaten. Komen we daar aan blijkt dat ik met een boekingsbevestiging in mijn handen sta i.p.v. met een voucher. Lekker hè, hebben wij weer! Ze wilden me echt die auto niet meegeven op mijn toch redelijk blauwe ogen. Bellen met de reisagent in Nederland. Blijkt dat ze hem nooit naar ons hebben opgestuurd. Uiteindelijk, oponthoud van een uur, alles in orde gekomen. En ja hoor, we tuffen weer rond in zo’n kleine zwarte Fiat 500. Prachtig….

Napels schijnt een hectische macho stad te zijn en gaan we morgen zeker bezoeken. Wij hebben gekozen om aan de overkant van de baai te gaan zitten in een rustig, sfeervol hotelletje aan de Amalfikust. Vanaf het terras hebben we een mooi uitzicht over de Golf van Napels en zien de Vesuvius op de achtergrond. Ze hebben hier een prima restaurant waar we straks lekker gaan eten.

Ciao, later…

1. Sylvia van Bakel:
    7 augustus 2018
    Heel veel plezier!
  2. José van den Boogaard:
    7 augustus 2018
    Zo dat wordt niet alleen voor jullie 14 dagen genieten, maar voor ons ook :).
    Veel reis- en vakantieplezier, wij lezen de verhalen wel.
  3. Agnes Weber:
    8 augustus 2018
    Heerlijk allemaal hoor ... lekker genieten van het Italiaanse leven!!!