Amalfikust - Napels food tour

7 augustus 2018 - Napels, Italië

Vanochtend zaten we om 7u30 aan het ontbijt want hadden een “Food tour” met gids gearrangeerd door Napels. We hadden als tip gekregen om niet zelf met de auto te rijden maar met de trein naar Napels te reizen. Kwa tijd doe je er 50min over maar is net zo lang als met de auto omdat het dagelijks helemaal vast staat om de stad binnen te komen. Daarbij moet je naar een parkeerplaats op zoek en dat schijnt behoorlijk duur te zijn. Gisterenavond bij de receptie al de treinkaartjes kunnen regelen en werden vanmorgen door de shuttlebus van het hotelletje naar het station gebracht. Topservice.

Treinreis was geweldig om mee te maken.  Middenin tussen de forenzen langs ca. 25 stationnetjes om vervolgens aan te komen op het CS Giuseppe Garibaldi in Napels. Hier vandaan verder met een gloednieuwe metro naar het centrum. Ter vergelijk met de Noord-Zuidlijn in Amsterdam, hier hebben ze er 30 jaar over gedaan. Ze zitten hier overigens wel 50m1 diep en onder zeeniveau, je moet wel met 4 roltrappen naar beneden. Echt gaaf!

Italië staat natuurlijk gelijk aan lekker eten, dus wat is er nou leuker dan tijdens je bezoek aan Napels een food tour te doen. Zigzaggend tussen historische gebouwen door op zoek naar de cafés waar de locals komen. Uiteraard was proeven het hoofddoel van de tour: Weer de echte Italiaanse espresso proeven, warme sfogliatella's (zulke foute, maar ozooo lekkere zoete bladerdeeghapjes) en een  straatsnack (gefrituurde boccarones, garnalen, polenta, iets met spinazie, inktvis met een jasje en nog meer in een puntzak). Kortom genieten. De gids was natuurlijk niet voor niets mee en heeft ons uiteraard de geschiedenis over het ontstaan van de stad verteld. Wees gerust, daar ga ik jullie maar ook mezelf niet mee vermoeien.

Na zo’n dag sightseeing is het wel heel lekker relaxen in de tuin met zwembad. Ik zie de Vesuvius wazig op de achtergrond, druk net mijn sigaar uit en schenk m’n glas nog maar nog eens vol. Mar naast me op het bedje, wie maakt ons wat? Hahaha.

Net besloten dat we ook vanavond ons niet druk gaan maken en dus lekker voor ons restaurant kiezen. Morgen Pompeii.

Ciao, later…

1. Sylvia van Bakel:
    Ben helemaal niet jaloers...... 🤔
  2. Willem Witteman:
    7 augustus 2018
    het klinkt allemaal goed ,en ruime kleding mee genomen .dan kunnen jullie proeven.
  3. Marijke:
    7 augustus 2018
    Is weer toppie zo te horen, lekker genieten en veel plezier. Bedankt voor jullie berichtje.
  4. Leon:
    8 augustus 2018