Laatste uurtjes op Lefkas en overtocht en aankomst in Ithaki

24 augustus 2023 - Vathy, Griekenland

We hadden het meeste al in onze koffers zitten dus waren redelijk snel ingepakt vanmorgen. De leftovers vanuit de koelkast opgemaakt en uitgecheckt. Daarna reden we eerst nog even naar beneden aan het strandje om een frappé te drinken voordat we Rouda Village achter ons lieten.

Koers gezet naar Vasiliki. Het dorpje aan de groene baai. We waren hier redelijk bijtijds dus zijn nog wat door straatjes gewandeld. Vervolgens lekker naar het strand geweest en heerlijk gezwommen en gelezen.

Ithaka is vanaf 3 locaties met de ferry te bereiken. Vanaf Kefalonia, het vaste land van Griekenland en dus vanaf Vasiliki in Lefkas. Onze huurauto nemen we dus gewoon mee. We vertrokken om 18:00uur en de overtocht duurde ± 1:15uur. Bij aankomst reden we over de bergkam heen en maakte nog een mooie zonsondergang mee. Vervolgens zagen we al snel in de verte Vathy liggen, dit is de hoofdstad. Het ligt aan een soort maanvormige haven met helder groenblauw water, rondom allemaal eetgelegenheden met wit‐ en blauw‐geblokte tafelkleedjes en huizen met oranje daken. Op het water in de haven ligt er ook weer héél veel kapitaal. Zo ziet een vakantieparadijs er dus uit! We hebben wat rondgelopen maar hadden geen toestel meegenomen omdat het al te donker was. Morgen ga ik hier nog e.e.a. vastleggen.

We zitten nu dus op Ithaki en overnachten in Vathy. De B&B, eigenlijk meer een familiehotel, is zoals gezegd een ongelofelijk mooi verbouwde / gerestaureerde voormalige olijfolieperserij. Prachtige accommodatie.

Morgen gaan we op pad met een gids voor een wandeling. We zijn benieuwd waar hij ons heen brengt.

Later...