Vathy centrum en wandeling naar het Gidaki-strand

25 augustus 2023 - Vathy, Griekenland

Na heerlijk genoten te hebben van het verse ontbijt zijn we even naar het haventje gelopen om dit in de ochtendzon te bekijken. We hoeven ons in ieder geval niet druk te maken waar of we vanavond zullen gaan eten. We kunnen alle kanten op, ruimschoots eetgelegenheden vooral met verse vis. In Vathy zelf zijn het allemaal van die leuke (autovrije) straatjes waar je lekker doorheen kan lopen.

Vandaag gingen we met een gids aan de wandel naar het Gidaki‐strand. Dus onze wandelschoenen aan en goed ingesmeerd op pad. Na ongeveer 1,5 uur kwamen we aan op Gidaki‐strand. Gidaki is alleen bereikbaar met een boot of te voet; We wandelden over een smal pad, omgeven door pijnbomen. Na elke bocht heb je een ander uitzicht. In het begin zie je het water alléén om je heen en beneden je want we moesten flink aan de bak kwa klimmen. Maar aan het eind van de wandeling is dan de ultieme beloning daar. Je komt dus in een verborgen baai met kristalhelder water. Echt de perfecte plek om een duik te nemen in zee of onder een parasolletje te gaan liggen. Na ongeveer twee uur werden we  weer opgehaald en terug richting Vathy met onderweg nog tussenstop om te snorkelen.

Uiteraard even een aandenken geshopt voor ons souvenir-kabinet. Oja, ook nog kappertje gepakt omdat m’n haar steeds voor m’n ogen zat. Knap ventje weer hahaha.

We hebben niet echt trek maar misschien straks nog iets eten.  Morgen hebben we een tweetal locaties op het oog om te gaan bezoeken.

Later...

1. Lisette:
    25 augustus 2023
    Schitterd hoor, jullie genieten👌
  2. Wilbert en Marianne:
    26 augustus 2023
    Inderdaad, zo'n mooi eiland hier.
  3. Sjeeltje:
    26 augustus 2023
    Ziet er weer mooi uit allemaal! 👌🏻