Vasiliki aan de groene baai

23 augustus 2023 - Vasiliki, Griekenland

Vanmorgen reden we eerst nog even richting Nydri. Kort daarvoor hadden we namelijk een bordje 'watervallen' gezien. Heel enthousiast aan de klim naar boven begonnen. Tijdens de klim zei ik al tegen Mar, "je zou hier toch al water moeten hebben" maar tegen beter weten in toch stug doorgegaan. We vroegen ook nog aan een Griek of er water was boven. Hij zei wel iets terug maar dat verstaan we natuurlijk niet. Na aankomst boven begrepen we wel wat hij ons duidelijk heeft proberen te maken! Wat een pisstraaltje zeg. M'n ochtendstraal geeft meer gekletter. Ach ja, je kan niet altijd een 6 gooien. De klim was pittig maar zeker mooi.

Vervolgens koers gezet naar Vasiliki. Een heel gezellig dorpje aan de groene baai. We hebben hier lekker rondgestruind en een beetje geshopt. Ik heb mezelf een mooie hoed cadeau gedaan. Hier vandaan vertrekt overigens ook onze ferry naar Ithaka. Op de boulevard lichte lunch genuttigd en daarna zijn we lekker op een bedje gaan liggen aan de 'Groene baai'. Hier werd inderdaad behoorlijk gesurft.

Lefkas is een prachtig eiland waar je heel leuke dingen kunt ondernemen maar ontzettend druk op dit moment. Dit komt waarschijnlijk door de turquoise zee met mooie strandjes rondom omgeven door enorme kliffen. Jammer genoeg zijn wij niet op de hagelwitte poederachtige zandstranden terecht gekomen. We hebben ze wel gezien maar dan liggen ze bij je op je handdoek. Wij lagen overwegend op bedjes op rots strandjes, dezelfde  zee alleen heb je schoentjes nodig. (Dus blij dat we deze bij ons hebben)

Op de terugweg naar Rouda Village kwamen we nog langs de ‘Gamma van Lefkas’. Alles voor de ondernemer was er te koop. Wij vonden het echt een ‘Malle Pietje’ winkeltje. Hahaha.

Bij terugkomst eerst nog even geplonsd in ons zwembad van onze accommodatie en nu aan een afzakkertje op ons balkonnetje.

Morgen het volgende verslag vanuit Vathy op Ithaki. We overnachten in een B&B (voormalige olijfolieperserij).

Later...

1. Nicklas: