Luierdag aan het strand

22 augustus 2023 - Nydri, Griekenland

Wat is het toch lekker om het wekkertje om 08:00uur te zetten, rustig op te staan, douchen en dan lekker te gaan ontbijten. Beetje NU.nl’, dan is het net of je het HD zit te lezen zonder streeknieuws. Zoiets moet dus ‘Pensioen’ voor gaan stellen straks. Hahaha.

Tijdens het ontbijt roken we wel volop een brandlucht en keken elkaar aan van “Zal het ergens in de fik staan”! Gelukkig hier niet op het eiland of aan de Ionische kant van Griekenland. Maar toch…het staat op meerdere locaties weer behoorlijk in de fik op het vaste land. De harde noordoostelijke wind deed de rook/smog ook deze kant op komen. De hele ochtend was dat zo erg dat het zelfs de zon verdreef. Of we in een soort mist zaten. En de lucht was ook niet bepaald lekker om in te ademen. Dan te bedenken dat de brandhaard ca. 400km van hier is. Wat we begrepen is het slecht onder controle krijgen tot heden en zijn er volop evacuaties aan de gang. Inmiddels ook al doden geborgen.

Vanmiddag trok het gelukkig wel weer open. Vandaag hebben we dus weinig tot niets ondernomen en zo goed als de hele dag op een strandbedje gelegen. Daar is het per slot van rekening ook vakantie voor. Uiteraard wel weer lekker uitgebreid geluncht met een “fris zuurtje”! Een kop yoghurt met honing en noten en een stuk fruit volstaat straks.

Morgen gaan we een keer links af i.p.v. rechts en richting Vassiliki. Het dorp is gelegen in een grote groene baai. De receptioniste vertelde me dat windsurfers uit de hele wereld naar deze plek toekomen. Ze vertelde ook nog dat daar surfscholen zijn waar je spullen kan huren en een lesje kan volgen. Ze schat ons denk ik jonger in dan we zijn…of niet! Laten we dat maar niet doen gezien mijn ervaring op een plank. Voor de wind ging nog wel maar terugkomen……..

We gaan straks nog even plonsen in het zwembad van ons slaapplekje. Is veiliger.

Later…