Varen rond de eilandjes voor de kust van Lefkas en luieren op het strand

21 augustus 2023 - Nydri, Griekenland

21 augustus 2023 – Nydri, Griekenland

We zijn gisterenavond laat nog in de supermarkt boodschappen gaan doen omdat waar we nu bivakkeren geen ontbijt verzorgd wordt. Er naartoe viel nog wel mee maar bepakt en gezakt terug over een afstand van 200m1 op een helling van ca. 12% voelden we toch aardig in de kuitjes.

We zijn vandaag wat langer blijven liggen om zoals gezegd bij te komen van het cultuursnuiven wat we gedaan hebben afgelopen week. Na een lekkere douche hebben we ons eigen ontbijtje gemaakt en lekker op ons balkonnetje genuttigd. Heerlijke Griekse yoghurt met fruit en noten er doorheen, kop thee erbij en wat tomaat en komkommer. We hebben overigens een perfect uitzicht over een baaitje dus heerlijk ontspannen.

Daarna zijn we naar Nydri gereden om te kijken of we een bootje konden huren. In dit knusse havenplaatsje varen zeilboten de hele dag in en uit. We hadden mazzel want er was voor ons ook nog een bootje beschikbaar dus zijn ook lekker het water op gegaan. We hebben ca. 4uur langs de eilanden die voor de kust van Nydri liggen gevaren. Prachtige plaatjes geschoten, af en toe een duik dus lekker verfrissend met 36°C.

Toen wij terug voor de wal kwamen hadden we wel trek gekregen en hebben een restaurantje gevonden met zicht op het water. Lekkere visgerechtjes besteld met een Griekse salade erbij. Hier kan je ons trouwens onder begraven, zoo lekker vooral de feta erop. Heel anders dan bij ons maar dat heeft natuurlijk ook met de warmte en de mediterrane sfeer te maken. We kregen van het restaurant vervolgens twee strandbedjes aangeboden voor free dus hebben heerlijk een paar uurtjes aan het vloedlijntje gelegen en gezwommen.

We lassen morgen nog een lekkere rustige dag in. Eerst wat struinen door de straatjes en als het dan te warm gaat worden gaan we lekker naar het strand. Ook daar moeten we nog altijd mee oppassen met ons Nederlandse velletje. Rustig aan.

De schrijver heeft vanavond weer lekker met een biertje en sigaartje op z’n balkonnetje gezeten om z’n blog bij te werken.

Later…

1. Sylvia van Bakel:
    21 augustus 2023
    Welk restaurant is dat? Ligging is schitterend! Tips zijn welkom en ik heb er helemaal zin in als ik zo de foto's bekijk 🌞👌
  2. Wilbert en Marianne:
    22 augustus 2023
    Pinewood restaurant, Hoofdstraat Nydri.
  3. Sylvia van Bakel:
    👍dank je
  4. Marijke:
    22 augustus 2023
    ziet er geweldig uit, genieten dus